perjantai 4. maaliskuuta 2016

KIELTEN OPISKELIJOIDEN YSTÄVÄNPÄIVÄSITSIT

11. helmikuuta kello 16.31
Järjestäjien kesken olimme sopineet, että olisimme kaikki viimeistään tasan viideltä Educalla. No, minähän olin tietysti myöhässä, kun olin vasta menossa kaverille miettimään mitä pistäisin päälleni.

Kello 16.46
Viimein kiiruhtamassa kohti Educaa. Siinä matkalla sitten mietin, että on noloa, että minä, joka olen toastina, olen myöhässä.

Kello 17.03
Vihdoin perillä. Huomaan kiiruhtaneeni sinällään aivan turhaan, koska myös suurin osa muista oli myöhässä eikä saliinkaan vielä päässyt, sillä siellä oli menossa tähtitieteen peruskurssi. Lisäksi sain kuulla ruokaryhmältä hajonneen auton ja että sitsien eväät etsivät nyt muuta kyytiä keskustassa.




Kaikenlaisten yllärien jälkeen E200 oli valmiina vastaanottamaan sitsivieraat kuudelta. Toastin näkökulmasta sitsit sujuivat hyvin, vaikka ainakin minua vähän jännitti. Varaamamme ohjelma onnistui paremmin kuin olimme ajatelleetkaan, lienemmekö aliarvioineet sitsivieraamme suunnitteluvaiheessa. Speed datingissä siirtyminen sujui hyvin ja nopeasti, tosin ruokaryhmän tekemät eriväriset nimilaput sitsisukupuolille helpottivat varmasti asiaa. Speed datingissä puhuttiin muun muassa agorafobiasta ja Päivi Räsäsestä. Iskurepliikkikisassa saatiin kuulla hyvinkin rohkeita iskuyrityksiä ja näkemämme näytelmä sijoittui Harry Potterin maailmaan, jossa tällä kertaa seikkailivat muun muassa Putin-Malfoy, Saatana-Harry, Xena ja Hermione. Kertojana toimi Soini. Rangaistavatkin kestivät rangaistuksensa kuin humanisti ainakin, ja saivat samalla muun yleisön nauramaan.           

Kaiken kaikkiaan sitseillä ruoka oli hyvää, sitsiväki sopivan iloisessa mielentilassa ja kaikki sujui. Tosin pullo, jota ei olisi saanut juoda, saatettiin epähuomiossa tyhjentää. Kiitos kaikille sitseillä ja niiden järjestämisessä mukana olleille!




Teksti ja kuvat: Veera Savelius

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti